Access 2016
- Període d’inscripció: 21/08/2023
- - 03/09/2023
- Dates d'inici i finalització del curs: 05/09/2023
- - 05/11/2023
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 80 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Objectius
ATENCIÓ: AQUEST CURS NO INCLOU CAP LLICÈNCIA DE PROGRAMARI
Adquirir els coneixements per crear taules en una base de dades, com a elements d’emmagatzematge de la informació, incloent-hi la manera d’operar amb elles i l’ús de tractament de les dades.
Conèixer l’entorn d’Access 2016 per poder dissenyar, crear i obrir una base de dades, on s’hi puguin emmagatzemar les diferents dades dels clients, proveïdors, etc.
Aprendre l’ús de les dades en bases de dades d’Access 2016, parant esment, especialment, a les funcions d’agregar i editar registres, seleccionar i cercar dades, etc.
Augmentar el coneixement dels criteris que s’han de fer servir per usar una base de dades de manera eficient, millorant així les habilitats professionals i les operacions quotidianes de l’empresa.
Adquirir les habilitats necessàries per gestionar les bases de dades de manera que resolguin problemes complexos, a més de conèixer les eines avançades que suposin un estalvi de temps en el treball del dia a dia.
Aprofundir en la creació de formularis d’Access 2016, especialment pel que fa a l’aplicació de controls de tota mena que permetin obtenir un control major en la introducció de dades.
Adquirir els coneixements necessaris per realitzar informes que concretin i operin amb la informació obtinguda en les taules.
Aprendre a crear formularis per registrar les dades de manera ordenada, i obtenir-ne informes que facilitin l’organització del treball.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a obtenir coneixements sobre l’ús d’Access 2016 i les possibilitats que ofereix pel que fa a la gestió de bases de dades i el seu tractament.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari). Es recomana comptar amb una llicència d’Access 2016.
Unitats temàtiques
- Concepte de Base de Dades. Concepte de Gestor de Bases de Dades.
- Microsoft Access 2016. Requisits del sistema.
- Instal·lar Microsoft Access 2016.
- Accedir al programa i sortir-ne. Visió general d’Access.
- Finestra de Bases de Dades: anàlisi dels components.
- Crear taules senzilles amb Access: la finestra Disseny i la creació de camps.
- Mètodes senzills per crear taules: plantilles de taula i vista Full de dades.
- Introduir dades en una taula: la finestra Full de dades i els registres.
- Els enllaços i els camps tipus OLE.
- Ajuda de Microsoft Access.
- Creació d’una taula en la vista Disseny: propietats dels camps.
- Ús de camps assistent de cerca.
- Vista de Full de dades: cercar i substituir dades. Ordenar dades.
- Crear relacions entre taules.
- Operacions en la finestra principal d’Access: canviar nom, eliminar i propietats de taula.
- Donar format a les dades I: grup de comandaments font.
- Donar format a les dades II: alçada de la fila i ample de la columna.
- Corregir dades i utilitzar la revisió ortogràfica.
- Configurar pàgina a partir de la vista preliminar.
- Impressió de taules.
- Ocultar/mostrar camps en les taules.
- Immobilitzar i alliberar camps en les taules.
- Concepte de porta-retalls. Utilitat.
- Copiar/moure camps o registres des de la vista Full de dades.
- Opcions d’enganxament especial i enganxar dades annexades.
- Veure el contingut del porta-retalls.
- Concepte de filtre. Utilització de filtres en taules.
- Concepte de consulta. Creació d’una consulta senzilla amb l’assistent.
- Creació de consultes de selecció en la vista Disseny. Criteris i comodins.
- Format, configuració i impressió de consultes.
- Manteniment de consultes en la finestra principal de la base de dades i el porta-retalls.
- Concepte de formulari. Utilitat.
- Creació d’autoformularis
- Creació d’un formulari a través de l’assistent
- Format, configuració i impressió de formularis
- Format condicional.
- Manteniment de formularis en la finestra base de dades.
- Concepte d’informe. Utilitat.
- Creació d’un informe automàtic.
- Creació d’un informe a través de l’assistent. Tipus.
- Creació d’informes a través de l’eina Informe en blanc.
- Format, configuració i impressió d’informes.
- Manteniment d’informes en la finestra base de dades. Solucions.
- Creació de camps calculats (fórmules) en les consultes.
- Consultes de paràmetres.
- Consultes totals.
- Consultes de varies taules.
- Consultes per cercar duplicats.
- Consultes per cercar no coincidents.
- Relacions de dades.
- Consultes d’acció.
- Consultes de creació de taules.
- Consultes d’actualització.
- Consultes de dades annexades.
- Consultes d’eliminació.
- Consultes de taules de referències creuades.
- Consultes en vista SQL.
- Creació de formularis a través de la vista Disseny.
- Operacions des de la vista Disseny.
- Ús de la fitxa Disseny. Operacions vàries.
- Ús del grup de comandaments controls.
- Un tipus especial de formulari: les gràfiques.
- Subformularis.
- Creació d’informes a través de la finestra Disseny.
- Operacions des de la vista Disseny.
- Ús del grup de comandaments font. Operacions vàries.
- Ús del grup de comandaments controls.
- Tipus especials d’informes: gràfics i etiquetes.
- Subinformes
- Objectes dependents i objectes independents en Access.
- Objectes dependents: camps tipus OLE.
- Objectes independents: ús d’equacions.
- Concepte de macro. Creació de macros amb Access.
- Fer còpies de seguretat.
- Protecció de bases de dades.
- Compactar bases de dades.
- Relació d’Access amb Word i Excel.
- Importar i exportar bases de dades. Convertir bases de dades.
- Personalitzar Access (opcions de configuració).
- Crear un arxiu ACCDE.
- Enllaços en Access.
- La xarxa i Access.
- Compartir bases de dades amb altres usuaris.
- Correu electrònic i Access. Solucions.