Màrqueting cultural
- Període d’inscripció: 15/04/2024
- - 28/04/2024
- Dates d'inici i finalització del curs: 01/05/2024
- - 14/07/2024
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 100 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Objectius
Analitzar el mercat de diferents productes culturals segmentant-lo segons les característiques i preferències dels diferents tipus de consumidors.
Definir accions de màrqueting cultural en relació amb els factors que intervenen en el disseny de polítiques i campanyes de comunicació atenent als instruments habituals i els diferents tipus d’objectius i públics als quals s’adreci.
Desenvolupar accions de màrqueting cultural vinculades a un pla de màrqueting per a productes intangibles.
Desenvolupar una campanya de difusió de la programació cultural pel públic potencial segons el plànol de màrqueting mixt proposat.
Aplicar sistemes de control i seguiment de les variables i accions previstes en diferents tipus de plans de màrqueting.
Analitzar l’evolució d’una programació cultural vinculada a les accions de màrqueting.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a obtenir coneixements sobre l’ús de les xarxes socials per a la promoció comercial.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- Caracterització de la programació cultural.
- Tècniques pel coneixement del medi i de les organitzacions.
- Supòsit pràctic 1.
- Supòsit pràctic 2.
- Tècniques de comunicació en les activitats culturals.
- Tipologia d’elements que intervenen en la política de màrqueting.
- Procediments d’elaboració del pla de màrqueting.
- Supòsit pràctic.
- Protocols de coordinació entre les accions de màrqueting i els objectius programats.
- Procediments de desenvolupament d’accions de màrqueting cultural per a productes tangibles.
- Metodologia per al desenvolupament de campanyes de promoció de productes culturals.
- Tècniques d’anàlisi i selecció de mitjans de comunicació.
- Supòsit pràctic.
- Sistema de formulació d’objectius de control del pla de màrqueting, prenent com a referència la consecució dels objectius.
- Mètodes pel control i seguiment de les decisions i accions en els plans de màrqueting.
- Metodologies per valorar el grau de satisfacció del client.
- Tècniques de seguiment de pressupostos.
- Identificació de variables de control en les accions de màrqueting.
- Desenvolupament d’indicadors d’impacte i eficàcia de les accions de màrqueting.
- Adaptació de ferramentes de càlcul per a la seva utilització en accions de màrqueting cultural.
- Tècniques de tabulació i interpretació de resultats.
- Aplicació de mesures correctores front a les desviacions en el programa: plans de contingència.
- Procediments per a la detecció i gestió de la implantació d’accions de millora.
- Protocols per a l’elaboració, estructuració i presentació d’informes de seguiment amb els resultats obtinguts adreçats a possibles responsables de les polítiques culturals.
- Supòsit pràctic 1.
- Supòsit pràctic 2.