Màrqueting cultural

Inscripció tancada

Continguts
Comparteix-ho:

Objectius

Analitzar el mercat de diferents productes culturals segmentant-lo segons les característiques i preferències dels diferents tipus de consumidors.

Definir accions de màrqueting cultural en relació amb els factors que intervenen en el disseny de polítiques i campanyes de comunicació atenent als instruments habituals i els diferents tipus d’objectius i públics als quals s’adreci.

Desenvolupar accions de màrqueting cultural vinculades a un pla de màrqueting per a productes intangibles.

Desenvolupar una campanya de difusió de la programació cultural pel públic potencial segons el plànol de màrqueting mixt proposat.

Aplicar sistemes de control i seguiment de les variables i accions previstes en diferents tipus de plans de màrqueting.

Analitzar l’evolució d’una programació cultural vinculada a les accions de màrqueting.

A qui s’adreça?

Aquest curs s’adreça a persones interessades a obtenir coneixements sobre l’ús de les xarxes socials per a la promoció comercial.

Requisits

Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).

Unitats temàtiques

  1. Caracterització de la programació cultural.
  2. Tècniques pel coneixement del medi i de les organitzacions.
  3. Supòsit pràctic 1.
  4. Supòsit pràctic 2.
  1. Tècniques de comunicació en les activitats culturals.
  2. Tipologia d’elements que intervenen en la política de màrqueting.
  3. Procediments d’elaboració del pla de màrqueting.
  4. Supòsit pràctic.
  1. Protocols de coordinació entre les accions de màrqueting i els objectius programats.
  2. Procediments de desenvolupament d’accions de màrqueting cultural per a productes tangibles.
  3. Metodologia per al desenvolupament de campanyes de promoció de productes culturals.
  4. Tècniques d’anàlisi i selecció de mitjans de comunicació.
  5. Supòsit pràctic.
  1. Sistema de formulació d’objectius de control del pla de màrqueting, prenent com a referència la consecució dels objectius.
  2. Mètodes pel control i seguiment de les decisions i accions en els plans de màrqueting.
  3. Metodologies per valorar el grau de satisfacció del client.
  4. Tècniques de seguiment de pressupostos.
  5. Identificació de variables de control en les accions de màrqueting.
  6. Desenvolupament d’indicadors d’impacte i eficàcia de les accions de màrqueting.
  7. Adaptació de ferramentes de càlcul per a la seva utilització en accions de màrqueting cultural.
  8. Tècniques de tabulació i interpretació de resultats.
  9. Aplicació de mesures correctores front a les desviacions en el programa: plans de contingència.
  10. Procediments per a la detecció i gestió de la implantació d’accions de millora.
  11. Protocols per a l’elaboració, estructuració i presentació d’informes de seguiment amb els resultats obtinguts adreçats a possibles responsables de les polítiques culturals.
  12. Supòsit pràctic 1.
  13. Supòsit pràctic 2.