Màrqueting empresarial

Inscripció tancada

Continguts
Comparteix-ho:

Objectius

Adquirir els coneixements necessaris per desenvolupar una estratègia de màrqueting de la millor manera possible.

Conèixer el mercat a fons per poder segmentar-lo i, a més, analitzar-ne l’estructura competitiva.

A qui s’adreça?

Aquest curs s’adreça a persones interessades a obtenir coneixements sobre l’ús del màrqueting empresarial.

Requisits

Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).

Unitats temàtiques

  1. Evolució del concepte i contingut del màrqueting: l’intercanvi com a criteri de demarcació de l’abast del màrqueting.
  2. La funció del màrqueting econòmic.
  3. El màrqueting com a filosofia o cultura empresarial: evolució del paper del màrqueting dins l’empresa. Les tendències actuals en el màrqueting.
  4. Màrqueting i direcció estratègica.
  1. L’entorn de les organitzacions.
  2. El mercat: concepte i delimitació.
  3. El mercat de béns de consum.
  4. El mercat industrial.
  5. El mercat de serveis.
  1. Importància de la segmentació del mercat en l’estratègia de les organitzacions.
  2. Els criteris de segmentació de mercats de consum i industrials. Requisits per a una segmentació eficaç.
  3. Les estratègies de cobertura del mercat.
  4. Tècniques de segmentació de mercats a priori i a posteriori.
  1. Introducció.
  2. L’anàlisi de la demanda. Concepte, dimensions i factors condicionants de la demanda.
  3. Concepte de quota de mercat d’una marca: determinació i anàlisi dels seus components.
  4. Els models explicatius de la selecció i de l’intercanvi de la marca.
  5. Els factors condicionants de l’atractiu estructural d’un mercat o segment.