Màrqueting empresarial
- Període d’inscripció: 16/09/2024
- - 29/09/2024
- Dates d'inici i finalització del curs: 01/10/2024
- - 24/11/2024
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 100 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
Adquirir els coneixements necessaris per desenvolupar una estratègia de màrqueting de la millor manera possible.
Conèixer el mercat a fons per poder segmentar-lo i, a més, analitzar-ne l’estructura competitiva.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a obtenir coneixements sobre l’ús del màrqueting empresarial.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- Evolució del concepte i contingut del màrqueting: l’intercanvi com a criteri de demarcació de l’abast del màrqueting.
- La funció del màrqueting econòmic.
- El màrqueting com a filosofia o cultura empresarial: evolució del paper del màrqueting dins l’empresa. Les tendències actuals en el màrqueting.
- Màrqueting i direcció estratègica.
- L’entorn de les organitzacions.
- El mercat: concepte i delimitació.
- El mercat de béns de consum.
- El mercat industrial.
- El mercat de serveis.
- Importància de la segmentació del mercat en l’estratègia de les organitzacions.
- Els criteris de segmentació de mercats de consum i industrials. Requisits per a una segmentació eficaç.
- Les estratègies de cobertura del mercat.
- Tècniques de segmentació de mercats a priori i a posteriori.
- Introducció.
- L’anàlisi de la demanda. Concepte, dimensions i factors condicionants de la demanda.
- Concepte de quota de mercat d’una marca: determinació i anàlisi dels seus components.
- Els models explicatius de la selecció i de l’intercanvi de la marca.
- Els factors condicionants de l’atractiu estructural d’un mercat o segment.