
Planificació, organització i control d’esdeveniments
- Període d’inscripció: 02/10/2023
- - 15/10/2023
- Dates d'inici i finalització del curs: 17/10/2023
- - 24/12/2023
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 100 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
- Analitzar el turisme de trobada i identificar-ne les demandes específiques dins el sector turístic.
- Planificar i pressupostar un esdeveniment i definir-ne el programa, identificant-ne les activitats i tasques derivades per a l’entitat gestora.
- Aplicar tècniques pel procés d’organització d’un esdeveniment determinat, analitzant-ne la lògica.
- Descriure el procés d’avaluació final d’un esdeveniment, descrivint les activitats de direcció i control inherents.
A qui s’adreça?
Aquesta acció formativa s’adreça, especialment, a persones que volen aprendre sobre la planificació d’esdeveniments, la seva implicació social i econòmica dins el conjunt del sector turístic, així com les especificitats de la seva correcta programació i gestió.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- El turisme de trobades: concepte i evolució històrica; situació i tendències; el turisme de trobades com a punt especialitzat del turisme urbà.
- Les característiques diferenciades i específiques d’aquest tipus de demanda.
- Mecanismes de decisió. Impactes sobre les destinacions i sobre la resta de productes turístics del lloc.
- Incorporació a la cadena turística de serveis considerats tradicionalment com a serveis a les empreses o serveis no turístics.
- Agents turístics específics: organitzadors professionals d’esdeveniment, agències de viatge especialitzades i d’altres. Evolució.
- Factors que determinen l’especialització d’un destí pel turisme de trobades: imatge de marca, infraestructures especialitzades, capacitat d’allotjament, serveis especialitzats i oferta complementària.
- Característiques i anàlisi comparativa dels principals destins del turisme de trobades a nivell nacional i internacional.
- Tipologia de reunions i esdeveniments: congressos, convencions, viatge d’incentiu, exposicions i fires, esdeveniments esportius i d’altres.
- El concepte d’esdeveniment.
- El mercat d’esdeveniments. Els promotors dels esdeveniments. Les entitats col·laboradores i els patrocinadors. Participants i acompanyants.
- La gestió d’esdeveniments com a funció emissora i com a funció receptora.
- Fases del projecte d’un esdeveniment.
- Fonts i mitjans d’accés a la informació.
- Criteris de selecció de serveis prestataris i intermediaris.
- Negociació amb proveïdors: plantejaments i factors clau. Aspectes renegociables.
- Infraestructures especialitzades per a reunions, actes i exposicions.
- Programació de l’esdeveniment. Tipologia d’actes en funció de la tipologia d’esdeveniments: sessions, presentacions, descansos, àpats, cerimònies, espectacles i exposicions.
- Programació de la logística i dels recursos humans.
- Programació d’ofertes prèvies i posteriors a l’esdeveniment en funció de la tipologia dels participants, com ho són els ponents, delegats, acompanyants, comitès organitzadors i científics.
- Gestió d’espais comercials i de patrocinis
- Presidències honorífiques i participació de personalitats.
- Confecció de cronogrames.
- Previsió de situacions emergents. Plants de contingència. Plans de seguretat.
- Elaboració del pressupost de l’esdeveniment.
- Serveis d’allotjament i restauració: establiments. Tipus i característiques. Formes de servei. Tarifes.
- Serveis i mètodes de reproducció i projecció d’imatge i so de telecomunicacions
- Serveis, modalitats, i tecnologies per a la traducció, com interpretació de conferències, traducció de cintes i traduccions o traducció escrita.
- Mètodes i tecnologies de gestió i control d’accessos.
- Serveis i sistemes de muntatge de parades i exposicions.
- Secretaria tècnica i secretaria científica.
- Serveis d’animació cultural i producció d’espectacles.
- Transports d’accés a la seu de l’esdeveniment i transports interns col·lectius.
- Serveis de disseny, edició i impressió de materials gràfics, audiovisuals i digitals.
- Empreses, serveis i funcions dels hostes de congressos.
- Altres serveis requerits als esdeveniments.
- Tipus i comparació.
- Programes a mida i oferta estàndard del mercat.
- Aplicació de programes integrals per a la gestió de les secretaries tècniques i científiques, pagaments i reserves en línia. Programari integral: creació, promoció, gestió i control d’accés.
- L’organització de l’esdeveniment: definició de funcions i tasques.
- Comitès i secretaries: funcions i coordinació.
- Gestió de col·laboracions i patrocinis.
- Suports i mitjans per oferir informació de l’esdeveniment.
- Difusió de l’esdeveniment i captació de participants.
- Estructura organitzativa d’un equip de gestió d’esdeveniments.
- Funcions i responsabilitats.
- Procediments i instruccions de treball.
- Control d’inscripcions.
- Control de pagaments.
- Confirmacions d’inscripció, assignació d’espais en exposicions i altres comunicacions a inscrits.
- Protecció de dades personals.
- Documentació de l’esdeveniment.
- Processos administratius i comptables.
- Seguiment del projecte. Actuació davant de situacions imprevistes.
- Coordinació.
- Avaluació dels serveis i subministraments.
- Formalització de contractes. Documentació.
- Supervisió i control del desenvolupament de l’esdeveniment.
- Coordinació i recursos de comunicació, puntualitat en els actes, protocol de seguretat, servei tècnic de reclamacions, queixes, conflictes i altres situacions emergents.
- Documents de control de l’esdeveniment.
- L’informe final de l’esdeveniment.
- Balanços econòmics.