Xarxes i mitjans socials

Inscripció tancada

Continguts
Comparteix-ho:

Objectius

ATENCIÓ: AQUEST CURS NO INCLOU CAP LLICÈNCIA DE PROGRAMARI

  • Diferenciar entre web 2.0 i construcció de marca 2.0.
  • Conèixer les característiques, perfil i tipus de xarxes socials.
  • Distingir entre xarxes socials generalistes, professionals, microblogging i de continguts.
  • Estudiar les xarxes socials de continguts: Youtube i Instagram.
  • Conèixer les característiques, tipologia, formats, tipus d’entrades i l’estructura d’una publicació en un bloc.
  • Diferenciar entre els dos gestors de blocs més utilitzats: Blogger i WordPress.
  • Identificar les dues modalitats de fòrums (en línia i fora de línia) i els seus avantatges i desavantatges associats.
  • Diferenciar entre el gestor de mitjans socials i el gestor de comunitat.
  • Evitar cometre les errades a les quals poden induir els mitjans socials.
  • Conèixer el codi deontològic dels professionals de mitjans socials.
  • Estudiar les eines del gestor de comunitat.
  • Conèixer el significat del Pla de Mitjans Socials (PMS).
  • Diferenciar entre les quatre fases del PMS: anàlisi, planificació, implementació i monitorització.

A qui s’adreça?

Aquest curs s’adreça a persones interessades a adquirir coneixements sobre l’ús i la gestió de les xarxes socials, la seva classificació, públic i tipologia.

Requisits

Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).

Unitats temàtiques

  1. Introducció a les xarxes socials.
  2. Web 2.0.
  3. Construcció de marca 2.0.
  4. Característiques de les xarxes socials.
  5. El perfil d’usuari de xarxes socials.
  6. Tipologia de xarxes socials.
    • Xarxes socials generalistes: Facebook.
    • Xarxes socials professionals: LinkedIn.
    • Xarxes socials microblogging: Twitter.
    • Xarxes socials de continguts: Youtube i Instagram.
      • Youtube
      • Instagram

Blocs

  • Característiques
  • Tipologia dels blocs
  • Formats
  • Tipus d’entrades
  • Estructura d’un post
  • Característiques de la redacció 2.0
  • Gestió de blocs: conceptes bàsics
  • CMS: Blogger contra WordPress
    • Blogger
    • WordPress
    • Anàlisi dels resultats
    • La millor opcio: Blogger o WordPress

Fòrums:

  • Moderació i administració d’un fòrum virtual
  1. Gestor de mitjans socials.
  2. Gestor de comunitat.
  3. Errades que cal evitar als mitjans socials.
  4. Codi deontològic dels professionals de mitjans socials.
  5. Eines del gestor de comunitat.

 

Pla de Mitjans Socials.

    • Fase d’anàlisi.
    • Fase de planificació.
    • Fase d’implementació.
    • Fase d’anàlisi i monitorització.
    • Gestió de crisis a les xarxes socials.