
Xarxes i mitjans socials
- Període d’inscripció: 06/11/2023
- - 19/11/2023
- Dates d'inici i finalització del curs: 21/11/2023
- - 24/12/2023
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 50 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
ATENCIÓ: AQUEST CURS NO INCLOU CAP LLICÈNCIA DE PROGRAMARI
- Diferenciar entre web 2.0 i construcció de marca 2.0.
- Conèixer les característiques, perfil i tipus de xarxes socials.
- Distingir entre xarxes socials generalistes, professionals, microblogging i de continguts.
- Estudiar les xarxes socials de continguts: Youtube i Instagram.
- Conèixer les característiques, tipologia, formats, tipus d’entrades i l’estructura d’una publicació en un bloc.
- Diferenciar entre els dos gestors de blocs més utilitzats: Blogger i WordPress.
- Identificar les dues modalitats de fòrums (en línia i fora de línia) i els seus avantatges i desavantatges associats.
- Diferenciar entre el gestor de mitjans socials i el gestor de comunitat.
- Evitar cometre les errades a les quals poden induir els mitjans socials.
- Conèixer el codi deontològic dels professionals de mitjans socials.
- Estudiar les eines del gestor de comunitat.
- Conèixer el significat del Pla de Mitjans Socials (PMS).
- Diferenciar entre les quatre fases del PMS: anàlisi, planificació, implementació i monitorització.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a adquirir coneixements sobre l’ús i la gestió de les xarxes socials, la seva classificació, públic i tipologia.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- Introducció a les xarxes socials.
- Web 2.0.
- Construcció de marca 2.0.
- Característiques de les xarxes socials.
- El perfil d’usuari de xarxes socials.
- Tipologia de xarxes socials.
- Xarxes socials generalistes: Facebook.
- Xarxes socials professionals: LinkedIn.
- Xarxes socials microblogging: Twitter.
- Xarxes socials de continguts: Youtube i Instagram.
- Youtube
Blocs
- Característiques
- Tipologia dels blocs
- Formats
- Tipus d’entrades
- Estructura d’un post
- Característiques de la redacció 2.0
- Gestió de blocs: conceptes bàsics
- CMS: Blogger contra WordPress
- Blogger
- WordPress
- Anàlisi dels resultats
- La millor opcio: Blogger o WordPress
Fòrums:
- Moderació i administració d’un fòrum virtual
- Gestor de mitjans socials.
- Gestor de comunitat.
- Errades que cal evitar als mitjans socials.
- Codi deontològic dels professionals de mitjans socials.
- Eines del gestor de comunitat.
Pla de Mitjans Socials.
-
- Fase d’anàlisi.
- Fase de planificació.
- Fase d’implementació.
- Fase d’anàlisi i monitorització.
- Gestió de crisis a les xarxes socials.