COM ESCRIURE A INTERNET. REDACCIÓ 2.0
- Període d’inscripció: 29/01/2024
- - 11/02/2024
- Dates d'inici i finalització del curs: 13/02/2024
- - 17/03/2024
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 40 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
L’alumne podrà desenvolupar-se dins el sector, escriure textos de qualitat per a internet i aprendre les regles de regeixen la confecció d’un text en la xarxa, així com realitzar cerques eficaces a internet i confeccionar amb èxit un bloc.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a adquirir coneixements sobre les
tècniques de redacció en el context de la comunicació en línia.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web
(nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- Lectura i escriptura en l’era digital. Internet com a nou canal de comunicació.
- Introducció a Internet. Diferents tipus de formats en Internet (cercadors, llocs web, blocs, xarxes socials, fòrums, etc.).
- Comportament de l’internauta. Diferències respecte del lector tradicional. Interactivitat.
- Seguiment dels ulls o Eye tracking. El punt d’accés a la pàgina. Patró de lectura F i altres patrons. Aplicacions.
- El futur del text a Internet
- Definició d’usabilitat. Mesura de la usabilitat d’un text.
- La pantalla. Aspectes tècnics de l’escriptura en Internet.
- Piràmide invertida: definició i ús. Justificació del seu ús per presentar contingut a la xarxa.
- Construcció de la piràmide invertida. Ús de la veu passiva. Ús dels dos punts. Paraules que no funcionen en un títol. Minimitzar la puntuació.
- Longitud del text. Paginació.
- Titulació del contingut.
- Pautes d’escriptura en edicions impreses que no s’apliquen a les edicions digitals.
- Fórmules no ajustades al format de pir.
- Trencar la uniformitat del text.
- Escriptura i optimització en motors de cerca. Importància del contingut. Definició de SEO i factors interns bàsics.
- La importància dels enllaços en el SEO: enllaços entrants, títol de l’enllaç i pagerank.
- Introducció als motos de cerca i als directoris. Selecció de les fonts: fonts fiables. Drets d’autor.
- Cerca d’informació amb Google. Cerca especialitzada.
- Cerca de llibres, llibres electrònics i recursos literaris.
- Cerca de notícies.
- Directori de recursos a Internet per a periodistes i escriptors
- Llibre d’estil per a redactors 2.0. Errors i incorreccions més freqüents. La figura del Gestor de Comunitats.
- Escriure notícies en la xarxa. Immediatesa. Interactivitat. Objectivitat. L’ús d’hams. L’ús de cites. Recopilació de recursos relacionats.
- Escriure en llenguatge publicitari a la xarxa. Pautes de redacció. Creació de butlletins electrònics. El problema de l’spam. Facebook com a plataforma comercial.
- Escriure un bloc. Estratègies per a un bloc d’èxit. Fidelitat a la temàtica. Periodicitat.
- Què és un bloc. Característiques. Tipus de blocs. Parts d’un bloc. Estructures d’una publicació.
- Plataformes en línia per a la creació de blocs: Blogger i WordPress. Escollir la plataforma.
- Altres plataformes per a la creació de contingut (Tumbrl, Joomla, Blogia).
- Creació d’un bloc amb Blogger.
- Com redactar: estil, to, etiquetatge, aplicació del SEO.
- Posicionament i publicitat del bloc. Introducció al SEO. Relació i vincle del bloc amb les xarxes socials, des del màrqueting viral fins a les errades que no es poden cometre.
- Cometaris en el bloc. Relació amb els lectors.
- Seguretat en el bloc.
- Seguiment del bloc: RSS, Google Reader.
- Guanyar diners amb un bloc. Aconseguir visites. Google Adsense. Gestió dels banners.
- Analítica del bloc: estadístiques, conversions, ROI.