Estratègies de comunicació
- Període d’inscripció: 03/04/2023
- - 16/04/2023
- Dates d'inici i finalització del curs: 18/04/2023
- - 21/05/2023
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 50 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
- Estudiar la relació entre comunicació i política.
- Conèixer els orígens de la Comunicació Política.
- Reflexionar sobre els principals esdeveniments que varen marcar l’evolució de la comunicació política, des de la propaganda religiosa en la Edat Mitjana fins a l’apogeu de la impremta.
- Comprendre l’eclosió i l’apogeu de la comunicació política en les darreres dècades, amb les campanyes polítiques estatunidenques com a referent principal.
- Analitzar els diferents sistemes de mitjans i la seva repercussió en la comunicació política.
- Estudiar l’homogeneïtzació dels mitjans de comunicació occidentals al llarg dels darrers anys i la creixent influència de nous factors com Internet.
- Desglossar els elements que conformen una campanya electoral en l’actualitat.
- Descriure la “personalització” dels partits i campanyes a favor dels líders polítics.
- Identificar les principals funcions i habilitats del DIRCOM i les tendències en el sector.
- Emprar les diferents eines de comunicació més utilitzades pels Departaments de Comunicació.
- Estudiar les habilitats i coneixements que requereix l’adaptació dels gabinets de comunicació a la web 2.0.
- Analitzar els canvis produïts amb la irrupció d’Internet en eines com les notes de premsa, les rodes de premsa, el dossier o l’entrevista.
- Estudiar alguns dels casos de crisi més coneguts en els darrers anys en empreses i institucions i com s’ha enfocat la seva gestió.
- Descobrir les característiques comunes a totes les situacions de crisi i els tipus de crisis que poden donar-se.
- Conèixer les principals fases que requereix l’elaboració d’un pla de comunicació en crisi.
- Aprofundir en la gestió de la postcrisi com a mesura per millorar la imatge interna i externa de l’organització.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a millorar els seus coneixements sobre estratègies de comunicació que es poden traslladar a l’àmbit de la comunicació comercial.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- Comunicació i política. Dos conceptes inseparables.
- La comunicació política. Antecedents i desenvolupament.
- Orígens. Època clàssica.
- Propaganda i religió en l’Edat Mitjana.
- L’apogeu de la impremta. L’Edat Moderna.
- Anàlisi de la Comunicació Política moderna. Estudi de casos.
- Anàlisi de la Comunicació Política als Estats Units d’Amèrica.
- Màrqueting i Comunicació Política avui.
- Sistemes de mitjans i comunicació política. Relació i tendències.
- Elements clau de la comunicació política.
- La imatge del partit.
- El programa electoral.
- La imatge del candidat.
- A la recerca de la “simplificació”.
- Tipus de missatges.
- Professionalització de la Comunicació en institucions polítiques en les empreses.
- El perfil DIRCOM. Gestionar converses.
- Perfil DIRCOM en Europa.
- Gestió de la comunicació en línia.
- Situació actual i tendències en la comunicació corporativa.
- Les relacions amb els mitjans en l’era digital. Estratègies i tendències.
- Funcions de la comunicació en institucions.
- La construcció periodística de la realitat. Una negociació constant i desequilibrada.
- Mitjans propis, mitjans guanyats i mitjans pagats.
- La web és el mitjà.
- Les xarxes socials.
- La nota de premsa interactiva.
- La roda de premsa en l’era digital.
- El dossier de premsa.
- L’entrevista. Preparació i tendències.
- Exemples de crisi.
- El concepte de crisi.
- Característiques comunes en les crisis.
- Tipus de crisis.
- El Pla de Comunicació en situacions de riscos i crisis.
- Identificació de la crisi.
- Confrontació amb la crisi.
- La resolució de les crisis.
- La gestió de la postcrisi.