Estratègies de comunicació

Inscripció tancada

Continguts
Comparteix-ho:

Objectius

  • Estudiar la relació entre comunicació i política.
  • Conèixer els orígens de la Comunicació Política.
  • Reflexionar sobre els principals esdeveniments que varen marcar l’evolució de la comunicació política, des de la propaganda religiosa en la Edat Mitjana fins a l’apogeu de la impremta.
  • Comprendre l’eclosió i l’apogeu de la comunicació política en les darreres dècades, amb les campanyes polítiques estatunidenques com a referent principal.
  • Analitzar els diferents sistemes de mitjans i la seva repercussió en la comunicació política.
  • Estudiar l’homogeneïtzació dels mitjans de comunicació occidentals al llarg dels darrers anys i la creixent influència de nous factors com Internet.
  • Desglossar els elements que conformen una campanya electoral en l’actualitat.
  • Descriure la “personalització” dels partits i campanyes a favor dels líders polítics.
  • Identificar les principals funcions i habilitats del DIRCOM i les tendències en el sector.
  • Emprar les diferents eines de comunicació més utilitzades pels Departaments de Comunicació.
  • Estudiar les habilitats i coneixements que requereix l’adaptació dels gabinets de comunicació a la web 2.0.
  • Analitzar els canvis produïts amb la irrupció d’Internet en eines com les notes de premsa, les rodes de premsa, el dossier o l’entrevista.
  • Estudiar alguns dels casos de crisi més coneguts en els darrers anys en empreses i institucions i com s’ha enfocat la seva gestió.
  • Descobrir les característiques comunes a totes les situacions de crisi i els tipus de crisis que poden donar-se.
  • Conèixer les principals fases que requereix l’elaboració d’un pla de comunicació en crisi.
  • Aprofundir en la gestió de la postcrisi com a mesura per millorar la imatge interna i externa de l’organització.

A qui s’adreça?

Aquest curs s’adreça a persones interessades a millorar els seus coneixements sobre estratègies de comunicació que es poden traslladar a l’àmbit de la comunicació comercial.

Requisits

Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).

Unitats temàtiques

  1. Comunicació i política. Dos conceptes inseparables.
  2. La comunicació política. Antecedents i desenvolupament.
    1. Orígens. Època clàssica.
    2. Propaganda i religió en l’Edat Mitjana.
    3. L’apogeu de la impremta. L’Edat Moderna.
  3. Anàlisi de la Comunicació Política moderna. Estudi de casos.
    1. Anàlisi de la Comunicació Política als Estats Units d’Amèrica.
  4. Màrqueting i Comunicació Política avui.
  1. Sistemes de mitjans i comunicació política. Relació i tendències.
  2. Elements clau de la comunicació política.
    1. La imatge del partit.
    2. El programa electoral.
    3. La imatge del candidat.
    4. A la recerca de la “simplificació”.
  3. Tipus de missatges.
  1. Professionalització de la Comunicació en institucions polítiques en les empreses.
    1. El perfil DIRCOM. Gestionar converses.
    2. Perfil DIRCOM en Europa.
    3. Gestió de la comunicació en línia.
    4. Situació actual i tendències en la comunicació corporativa.
  2. Les relacions amb els mitjans en l’era digital. Estratègies i tendències.
    1. Funcions de la comunicació en institucions.
    2. La construcció periodística de la realitat. Una negociació constant i desequilibrada.
  3. Mitjans propis, mitjans guanyats i mitjans pagats.
    1. La web és el mitjà.
    2. Les xarxes socials.
    3. La nota de premsa interactiva.
    4. La roda de premsa en l’era digital.
    5. El dossier de premsa.
    6. L’entrevista. Preparació i tendències.
  1. Exemples de crisi.
  2. El concepte de crisi.
  3. Característiques comunes en les crisis.
  4. Tipus de crisis.
  5. El Pla de Comunicació en situacions de riscos i crisis.
    1. Identificació de la crisi.
    2. Confrontació amb la crisi.
    3. La resolució de les crisis.
    4. La gestió de la postcrisi.