Implantació d’espais comercials
- Període d’inscripció: 02/10/2023
- - 15/10/2023
- Dates d'inici i finalització del curs: 17/10/2023
- - 24/12/2023
- Modalitat: Autoformació
- Durada: 100 hores.
- Llengua del curs: castellà
Inscripció tancada
Continguts
Comparteix-ho:
Objectius
- Interpretar la informació que defineix la distribució i l’organització d’un espai comercial.
- Analitzar els elements interiors que determinen la implantació de l’espai comercial a partir de la definició d’un espai i d’una informació determinada.
- Analitzar els elements exteriors que determinen la implantació de l’espai comercial a partir de la definició d’un espai i d’una informació determinada.
- Elaborar un projecte d’implantació d’un establiment comercial a partir de diferents informacions de base sobre elements interns i externs determinats d’acord amb la normativa local per establiments comercials.
- Estimar l’organització dels recursos humans i materials, així com la distribució interna d’un establiment, tenint present els processos d’implantació d’un espai comercial.
- Analitzar diferents tendes o supermercats virtuals per identificar-ne els elements que configuren l’aparador virtual en una implantació comercial.
A qui s’adreça?
Aquest curs s’adreça a persones interessades a adquirir coneixements sobre aspectes com la localització, l’organització, el disseny, la distribució i la promoció d’espais comercials.
Requisits
Es recomana tenir coneixements bàsics d’informàtica i ús de navegadors web (nivell d’usuari).
Unitats temàtiques
- El punt de venda i al superfície comercial.
- Màrqueting en el punt de venda: el marxandatge.
- Relacions entre fabricants i superfícies comercials.
- Normativa aplicable a les superfícies comercials.
- Espais mínims: nombre i dimensió dels passadissos.
- Accés. Barreres d’accés i dret d’admissió.
- Protecció al consumidor: informació i publicitat en el punt de venda.
- Consumidors amb necessitats especials o sensibles.
- Seguretat i higiene aplicada a les sales de vendes. Seccions especials.
- El comportament del consumidor: què/qui/per què/com/quan/on/quant es fa servir la compra?
- Diferències entre comprador i consumidor.
- Tipus de clients i unitats de consum.
- Determinants interns del comportament del consumidor.
- Determinants externs del comportament del consumidor.
- La segmentació de mercats i punts de venda. Especialització dels establiments comercials.
- Impacte del marxandatge en el procés de decisió de compra i el comportament del consumidor.
- Aplicació de la teoria del comportament del consumidor a la implantació d’espais comercials. Punts calents i freds.
- Distribució de l’espai interior.
- Dimensió de l’espai comercial interior.
- Elements interiors de l’establiment comercial.
- Ambient de l’establiment.
- Distribució de passadissos. Situació.
- Implantació de les seccions.
- Disposició del mobiliari.
- Utilització d’aplicacions informàtiques de disseny interior de l’espai comercial.
- Promoció visual de l’establiment.
- Tractament promocional de l’espai exterior de l’establiment.
- Elements externs de l’establiment comercial.
- Tipus de rètols exteriors.
- Il·luminació exterior.
- El tendal i la seva col·locació.
- L’aparador.
- El vestíbul de l’establiment.
- Normativa i tràmits administratius en la implementació externa d’espais comercials oberts. Normativa municipal.
- Recursos humans i materials en l’organització del punt de venda.
- Planificació del treball.
- Pressupostos d’implantació.
- Màrqueting i comercialització en línia de béns i serveis.
- Diferències i complementarietat entre la implantació física i implantació virtual d’un negoci.
- Característiques d’internet com a canal de comunicació i comercialització de productes.
- Objectius de la tenda i el supermercat virtual.
- La venda electrònica front als webs informatius.
- Anàlisi de l’espai comercial virtual.