Inaugurada la quarta edició de MENTORiment amb 206 estudiants d’altes capacitats de les Illes Balears

El conseller d’Educació, Universitat i Recerca, Martí March ha participat aquest cap de setmana a l’acte inaugural de la IV edició de MENTORiment, acompanyat del rector de la UIB, Llorenç Huguet i de Rosa Isabel Rodríguez, vicerectora d’Estudiants. L’acte que s’ha desenvolupat en línia ha comptat amb la participació de Javier Santaolalla, físic, enginyer i divulgador científic.  

El programa MENTORiment acull estudiants d’altes capacitats de les Illes Balears que cursen tercer i quart d’ESO i batxillerat, amb la intenció de col·laborar en el seu enriquiment extracurricular. Es tracta d’una iniciativa que organitza la Universitat de les Illes Balears, a través del Programa d’atenció a les altes capacitats intel·lectuals (PACiS) i amb el finançament de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca.  

Enguany s’han inscrit als tallers 206 estudiants de Mallorca, Menorca i Eivissa. D’aquest alumnat, 150 són de Mallorca, 17 de Menorca i 37 d’Eivissa. S’ofereixen 23 tallers de diferents àrees de coneixement, com, per exemple: ciències de la computació, filosofia, economia aplicada, història, psicologia social, dret mercantil, periodisme i comunicació, química, medicina, art, literatura i teatre. Augmenta el nombre de mentors, que enguany seran 32.

A causa de la situació sanitària, pràcticament totes les mentories d’aquesta IV edició es duran a terme en línia, mitjançant la plataforma Zoom. Hi ha tres mentories que, per les seves característiques, s’han de fer presencialment (els espais de realització seran el campus universitari de la UIB i les instal·lacions de l’ESADIB), sempre complint estrictament amb les mesures sanitàries de prevenció de la COVID-19.

Les mentories es faran els dissabtes, entre els mesos de gener i maig, en horari de matí (de 10 a 13 hores). Encara que la modalitat sigui en línia, el nombre màxim d’alumnes sera de 15, per fomentar el dinamisme i la participació directa.